انتقاد شدید الحن هاشمی رفسنجانی از احمدی نژاد

نوشته شده توسط : خادم سایبری

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اهميت صنعت انفورماتيک و فناوري اطلاعات و ارتباطات در حال حاضر اشاره کرد و گفت: عصر انفجار اطلاعات به برکت ابزار و تجهيزات اطلاعاتي و صنعت ديجيتال، روز به روز رو به گسترش بوده و تحول عظيم فکري، علمي و صنعتي ايجاد کرده است و نبايد و نمي توان در مقابل آن ايستاد زيرا سرعت، دقت، شفافيت و صرفه جويي ها، از مزاياي مهم اين فناوري است. 

 
هاشمي رفسنجاني با اشاره به برخي مقاومت ها در مقابل صنعت ديجيتال در دوره دولت سازندگي و حتي استفاده از تکنولوژي تلفن همراه در آن زمان افزود: اکنون که اينگونه تکنولوژي ها همه گير شده و به عنوان يکي از ابزارهاي ضروري زندگي مورد استفاده عموم جامعه قرار مي گيرد، مقاومت هاي آن دوره بي ارزش بودن خود را نشان مي دهد و بسياري از تکنولوژي هاي روز که امروز مورد اعتراض و مقاومت و مقابله برخي قرار مي گيرند در آينده همين شرايط و موقعيت را خواهد داشت. 
 
وي اظهارداشت: از لحاظ ديني، آموزش و آگاهي مردم بر علما و دانشمندان يک فريضه ديني و ملي است که بايد به جد در اين راه از امکانات و تجهيزات روز نيز استفاده شود. 
 
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: بديهي است از هر صنعت و تکنولوژي از جمله صنايع نظامي، ممکن است سو استفاده هايي شود ولي نمي توان به دليل سواستفاده هاي احتمالي از تکنولوژي هايي که کاربرد هاي علمي و آموزشي دارند از توليد و نشر و توسعه آنان جلوگيري کرد بلکه کاربرد و استفاده از علوم مهم است. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينکه مردم اکنون در اقصي نقاط کشور حتي روستاها آگاهند و راه خود را انتخاب مي کنند گفت: در حال حاضر مردم اطلاعات و اخبار خود را از کانال هاي خبري انحصاري دريافت نمي کنند و اشتباه است اگر تصور شود مي توان راه هاي دريافت اطلاعاتي و اخبار صحيح را به مردم سد کرد. 
 
وي به جايگاه و نقش بخش خصوصي در حل مشکلات اشاره کرد و افزود: در هر زمان که به بخش خصوصي مجال و فرصت صحيح داده شده، کارها به صورت جهشي پيشرفت داشته است. 
 
هاشمي رفسنجاني با ابزار تاسف از عدم توجه به سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و اصل ۴۴ قانون اساسي در دولت قبل گفت: خصوصي سازي در کشور درجا زده است و متاسفانه به دليل سياست هاي غلط، شبه دولتي ها به جاي بخش خصوصي فعال شدند که اميدورايم اين مسير اصلاح شود. 
 
در ابتداي اين ديدار «کاظم آيت الهي» رييس سازمان صنفي رايانه اي، «پرويز رحمتي» رييس سابق و «اميرحسين سعيدي» رييس اسبق اين سازمان به صورت جداگانه طي سخناني به مشکلات و محدوديت هاي بخش خصوصي در ورود و مشارکت به صنعت انفورماتيک و فناوري اطلاعات و ارتباطات پرداختند و ابراز اميدواري کردند در دوره دولت جديد نگرش به اين بخش عوض شود و مرکز تصميم گيري واحدي براي مشارکت بخش خصوصي در اين زمينه ايجاد شود. 
 



:: بازديد از اين مطلب : 895
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0
تاريخ انتشار : شنبه 13 مهر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


نوروز تان فاطمی

اشکان دو چشمان ترم چون دریاست/ امسال تمام روزیم از زهراست(س)/ از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم/ سالی که نکوست از بهارش پیداست/ سال نو مبارک/
اين وبلاگ تحت حمايت هيچ ارگان و نهادي نمي باشد و در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي توسط افسران جوان جنگ نرم در استان مرکزی طراحي شده است طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری بدون ذكر منبع ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد و شرعا حرام می باشد . معبر سایبری ساوه از جمعی وبلاگ های ارزشی استان مرکزی